بررسي تاثير مشاوره در موفقيت سازمان


مشاوره و راهنمايي نقش بسزا و موثري در شناخت و رفع مسائل شخصي و سازماني کارکنان دارد هدف کلي از مشاوره کمک به مديران و کارمندان است تا بتوانند به رشد و پرورش برسند مشاوره دادن به کارمندان کمک مي کند تا از عهده حل مشکلات و دشواري هاي خود برآيند و در نتيجه کارکرد سازماني بهبود مي يابد. دادن مشاوره در به منظور اطلاع و آگاهي دادن به مديران و مشخص شدن وظايف آنهاست که بتوانند با تحليل بازاريابي محتوا بتوانند به بازاريابي و فروش موفق و پايدار دست يابند .


اهميت مشاوره و مديريت در موفقيت سازمان


مشاوره و مديريت جزوه جدايي ناپذير مديريت است به صورتي که مشاوره و راهنمايي يک مدير بسيار کارآمد و موثر است و باعث بهبود و افزايش انگيزه هاي شخصي و گروهي و در نهايت بهبودکارکرد سازماني مي شود کارکنان و مديران به صورت هر روز با مشکلات زيادي رو به رو خواهند شد که مشاوره برندينگ صحيح کمک شاياني به بهبود و رفع مشکلات سازماني مي کنند تا کارکنان بتوانند از ظرفيت هاي کاري خود در ارتقاء بدهند و به اجرا درآورند. دلايل ضرورت برگزاري جلسات مشاوره اي



  1. اطلاع رساني از نحوه عملکرد مثبت و يا منفي آنها

  2. بيان استانداردها و قوانين سازماني براي کارکنان

  3. دادن مشاوره به کارمندان براي حل مشکلات شخصي

  4. تشويق عملکرد خوب کارکنان

  5. فراهم آوردن فضاي دوستانه براي مشاوره دادن کارکنان توسط مديران سازمان


مشاوره کسب و کار


انواع مشاوره سازماني



  • مشاوره شخصي: دادن مشاوره شخصي به کارکنان و کارمندان براي شناسايي و رفع مشکلات مالي و مشکلات خانوادگي و کمک به کارکنان براي سازماندهي کردن مشکلات خود

  • مشاوره شغلي: بيان استانداردها و قوانين استاندارد و قوانين مرتبط به کار و در جريان قرار دادن کارکنان از فنون ديجيتال مارکتينگ و روابط عمومي جهت بقا در بازار و توسعه سازماني است


نتيجه گيري

سازمان هاي بخش خصوصي به ويژه در ايران به سرعت در حال تاسيس مي باشدد اما لازمه موفقيت و پايداري استفاده از نطرات صاحب نظرات صاحب نظران و توسعه يافته است شرکت هاي توسعه يافته با ياري و م انسان هاي توسعه يافته تاسيس و دوام پيدا مي کنند مشاوره نقش حياتي و موثر در حيات مادي و معنوي انسان ها به خصوص در بهبود وضعيت مشاوره کسب و کار دارد نياز طبيعي و پشتيبان او در تصميم گيري هاي منسجم و سنجيده مي باشد. باتوجه به عدم ثبات در کسب و کار امروزه اهميت استفاده از خدمات مشاوره اي بسيار پررنگ تر شده است. در ادامه به روش هاي شناسايي رقيب و موفقيت در کسب و کار خواهيم پرداخت.


روش هاي شناسايي رقبا در بازاريابي


لازمه حفظ مشتري و جذب مشتري جديد شناخت دقيق از شرکت هاي رقيب و جامعه هدف در کسب و کار است جمع آوري اطلاعات و بهره وري مناسب از اطلاعات براي بازاريابي از اولويت هاي اوليه شناخت ماهيت بازار و رقباست يکي از دلايل و علت هاي بازاريابي ناموفق عدم شناخت بازار و ناديده گرفتن رقبا است اگر اطلاعات کافي در مورد شرايط و اوضاع رقيب نداشته باشيم تصميم گيري هوشمندانه نمي توانيم پا به پاي بازار پيش برويم و مشتريان جديد جذب کنيم علاوه بر حفظ مشتريان سابق مشتريان جديد را جذب کنيم


بازاريابي فروش


روش هاي جمع آوري اطلاعات


1- توجه به مقالات و نشريات تخصي


به طور کلي تمامي صاحبان مشاغل به صورت روزانه در جريان اخبار و اطلاعات قرار مي گيرند نکته قابل تامل براي بازاريابي و فروش موفق مطالعه مقالات علمي و نشريات تخصصي کسب و کار است عدم توجه به مطالب و مقالات منتشر شده در حيطه کاري خود باعث مي شود از بسياري از راهکارها و اطلاعات مندرج در اين مقالات بي اطلاع باشيد محتوا مقالات علمي نشان مي دهد که مخاطب مد نظرش چه کسي است و چه محصولات و خدماتي را ارائه و روش ترويج رقبا را افشا مي نمايد اطلاعات بسيار ارزشمندي در اختيار مديران بازاريابي و فروش و مديران برنامه ريزي استراتژيک قرار مي دهد.


2- بررسي هاي دوره اي


يکي ديگر از روش هاي دست يابي به اطلاعات رقبا بررسي هاي دوره اي از نمايشگاه و يا وب سايت هاي رقبا به صورت منظم و زمانبندي شده توسط مديران بازاريابي جمع آوري اطلاعات و تحليل آنها بپردازند تا از تجربيات اشتباهات رايج مديران در جهت ارتقا و توسعه شرکت استفاده نماييد


3- پرسش و پاسخ از همکاران تجاري و رقبا


در گردهمايي هاي تجاري وظيفه مديران روابط عمومي برقراري ارتباط با صاحبانشرکتهاي رقبا است و سعي در جمع آوري اطلاعات از جديدترين دستاوردها و محصولات توليدي بپردازيد استراتژي هاي گذشته که رقبا مورد استفاده قرار داده اند و با شکست مواجه شده اند بايد مورد بررسي قرار و تحليل قرار بگيرند تا از تکرار مجدد آن جلوگيري کنيم در اين مرحله ميزان ضرورت و اهميت روابط عمومي در سازمان ها مشخص ميشود.


4- مراجعه به عنوان مشتري به شرکت هاي رقيب


مديران به ندرت در نقش يک خريدار به رقيب مراجعه مي کنند اين روش بسيار قوي براي جمع آوري اطلاعات ولي خيلي از مديران غافل هستند و آن را ناديده مي گيرند. مديران مي توانند به عنوان يک مشتري به شرکت رقبا مراجعه کنند و به عنوان يک مشتري براي بررسي رقبا نيز استفاده نماييد. با اين روش مي توانيم اطلاعاتي مانند معرفي محصولات و خدمات و گاه تست محصول اين روش اطلاعات ارزشمندي را به دست بياوريم


 


روش هاي کسب موفقيت در بازاريابي شرکت هاي کوچک در ايران


يکي از بزرگترين چالش هاي مديريت سازماني انتخاب استراتژي مناسب بازاريابي با توجه به شرايط سازماني است که موفقيت يا عدم موفقيت سازماني در گرو نحوه انتخاب روش بازاريابي است روش هاي بازاريابي شرکت هاي کوچک در ايران بزرگترين چالش تمامي قسمت هاي بازرگاني شرکت ها نحوه بازاريابي کسب و کار ،عملکرد و موفقيت بازاريابي و فروش مي باشد که تمامي موفقيت ها و عدم موفقيت هاي سازماني حاصل انتخاب نوع برنامه استراتزي توسط مديران بازاريابي مي باشد


بازاريابي


مشکلات برنامه بازاريابي شرکت هاي کوچک چيست ؟


مشکل اساسي در اتخاذ يک برنامه استراتژي سازمان هاي کوچک وجو دارد د راين است که شرکت ها مي خواهند يک نسخه سريع و ضمانت شده براي فروش بيشتر آنها و سود بيشتر مي باشد اگر مشاوره بازارياب شما به هر ميزان که داراي خلاقيت و هوش سرشاري باشند به دليل اينکه استراتژي و يکپارچگي را در خود جاي نداده اند نمي تواند باعث جهش کسب و کارتان از يک سطح به سطح بالاتري بشود بلکه به تنهايي مي توانند به صورت مقطعي فروش شما را بالا ببرند براي شرکتهاي کوچک اامي به يک برنامه ريزي بازاريابي مفصل نيست با يک سرمايه گذاري محدود نيز مي توان به يک استراتژي برنامه بازاريابي موفق دست يافت


مراحل بازاريابي


در شرکت هاي کوچک در مرحله اول بازاريابي کافي است که محصولاتي (توليدات و خدمات) که ارائه مي شود مورد ارزيابي قرار داد محصولات را با محصولات رقبا از روش هاي مختلف بازاريابي نظير بازاريابي محتوا، بازاريابي کسب و کار ، بازاريابي موتورهاي جستجو و روابط عمومي و . مورد مقايسه قرار گيرند توسط يک تيم حرفه اي بازاريابي و نقاط قوت و ضعف محصولات شناسايي شود در صورت نياز کيفيت محصولات ارتقاء پيدا کنند . در مرحله دوم کافي است که با صرف بودجه ي اندک تبليغاتي از روش هاي خلاقانه براي ترويج گسترده محصولات و خدمات انجام دهيم


نتيجه گيري

تهيه يک برنامه بازاريابي که مشخص کنند موقعيت چيستي شرکت را مشخص کند و همچنين به سمت چه هدف در چه محدوده ي زماني و به کچا خواهيم رسيدلازمه رسيدن به هدف تهيه برنامه بازاريابي به صورت جامع و کامل مي باشد با ابزارهاي بسيار ساده و بکارگيري خلاقيت در جهت اهداف شرکت مي توانيد در زمان کوتاهي با حداقل هرينه هاي تبليغاتي به موفقيت چشم گيري برسيم

چند مورد از مشکلات برنامه بازاريابي

مي ,بازاريابي ,مشاوره ,شرکت ,مديران ,يک ,کسب و ,شرکت هاي ,و کار ,روش هاي ,هاي کوچک ,توسط مديران بازاريابي

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


درمانه ارائه دهنده نرم افزار هاي پزشکي list-project-r-do gtabax تصویر دل بیت کوین CRM Entry Point سایت تفریحی و سرگرمی Patrick amozeshblog ايران نامبر